december 2010

Var tvungen att pröva att göra ett bildspel igen.
Denna gång med bilder från hela december 2010.

close to my heart

En sak som betyder väldigt mycket för mig är fotbollen.
Jag blir alltid glad när jag spelar, då är jag ocftast som lyckligast.
Så när jag är nere så blir det oftast bättre om jag har träning samma dag.
(några random bilder som jag hittade i datorn)

God jul i efterskott

Jag har haft helt fullt upp vilket inte är så konstigt eftersom att det är jul.

Igår så firade jag med släkten, det var ganska mysigt.

Då på morgonen så fick jag också en strumpa med choklad tomte och Veck revyn, en tradition.
Sen fick jag en dator av mamma och sen blev det jullunch med en släkting.
Sen åkte vi till släkten som jag skrev ovanför ocdh såg på Kalle Anka, åt way too much julmat och örrna julklappar.
Jag fick också bland annat ett klippkort på ett gym som ligger nära mig, det är ganska dyrt där men bra för att det ligger nära.

Sen idag åkte jag till pappa och här blev det julmat igen och sen fick jag paket här. Det var bland annat presentkortr på elgiganten (till min iphone) och HM.


Så nu sitter jag och väntar på att pappa ska komma och skjutsa hem mig för han lämnar resten av familjen vid tågstationen för de ska åka till Malmö.

Lite fina julbilder kommer senare.

//E


I <3 food

Jag älskar mat och det har jag gjort sen jag var liten.
Och när man inte är så bra på engelska och låttexter så blir det så här.


I den här låte trodde jag att han sjäng "Dolmio" ni vet den där såsen när han egentligen sjunger "Turn me on".

Kevin Lyttle - Turn me on


I den här låten trodde jag att hon sjöng "zingo" altså en läsk när hon egentligen sjäng "single".

Natasha Bedingfield - single


//E

skhlm

Nu ska jag åka till SKHLM med Emma.
Jag bloggar när jag kommer hem.

Btw, kan ni förstå att det är julafton imorgon!

//E

SL=sakta & långsamt

Idag var det riktigt kaos när jag skulle åka till träningen.
Först var bussen tio min försenad så jag fick springa till bussen vilket var helt onödigt.
För när jag kom dit så stod det att den var en timme försenad och det höjdes hela tiden.
Så jag fick ta bussen och kom 40 minuter försent till träningen.
Sen på vägen hem så var tåget en halvtimme försenat sen fick jag vänta i en halvtimme på bussen.

Så kul har jag haft det idag. Allt för ca en timmes träning.

skvallerblogg

En av de största skvallerbloggarna är Blossips.
Älskar skvaller både saker jag får veta själv så i verkligheten om man säger så, och i bloggvärlden.

Klicka här för att komma tilll Blossips.

Den mest bloggade låten just nu?

Den här känns ganska gammal för mig så det känns lite konstigt att alla börjar blogga om den nu.
Men så är det alltid.
Fast det förändrar inte att låten är bra.
Den här är den bästa versionen än så länge.

Usher - More


If you really want more,
Scream it out louder,
If you´re on the floor,
bring out the fire,
And light it up, take it up higher
Gonna push it to the limit, give it more


//E

börjar bli tjatigt...

...men nu ska jag gå till Louise och se på CSI.
Sen inatt eller imorgon kommer mer roligare inlägg.
De flesta av tjejerna i klassen. 
Melina, Marie-louise, Nathalie, Linda, jag, Valentina, Johanna & Sara.

 //E

daddys girls

Nu kollar jag på "Daddys girls" och njuter av första dagen på lovet.
Senare ska jag träffa Louise och några till.

jag tävlar

"Jag är med hos Emma och tävlar om ett presentkort hos SUMOpix.com"
Där kan man Canvas tavlor till ett bra pris.
Allt man ska göra är att svara på en fråga på Emmas blogg och kanske blogga om den som jag om man vill få extra stor chans.

20 december 2010

Jag och Louise kollade på ett äckligt CSI avsnitt med clowner, i början var det jätteäckligt
men sen visade det sig att den inte var så farlig.
Snart ska jag nog åka iväg och ikväll kanske det blir ännu mer CSI med Louise (våran drog).

//E

CSI

Nu ska jag till Louise så ska vi se på CSI.
Det är typ något clownavsnitt  vi ska se på och båda i livrädda för clowner så vi får se hur det går.

Den här bruden ska jag träffa nu... en "riktigt snygg" bild också som är några månader gammal.

Jullov!

Äntligen säger jag bara!
Allt känns hur bra som hellst.
Jag behöver inte gå upp sju på morgonen för att gå till skolan.
Sen så är det ju julafton på fredag!
Lucia har ju till och med varit för länge sen så det är verkligen inte långt kvar till jul.

Agnes var våran lucia

allmänt bra

Allting är allmänt bra just nu!
Jag har redan fått ganska många läsare med tanke på att jag bara har haft den i en vecka.
Sen får jag jullov imorgon, vi ska gå dit, få våra betyg & sen gå hem.
Ja men det var nog allt.

Den här låten spelas om och om igen i mitt huvud. It´s stuck in my brain.

Diddy dirty money - coming home


//E

innan jag dör...

...ska jag:
-Hoppa fallskärm, jag kommer dö för jag är höjdrädd men det måste ändå hända.
- Ha en större roll i en film/reklamfilm.
- Spela Gothia cup
- Åka till Kina, New York, LA, London & Thailand.
- Sitta publik i något program som t.ex. "Tyra Banks show" (därför måste jag också åka till USA)
- Smika/fotografera modell "på riktigt"
- Gå på "röda mattan"
- "Party like a rockstar" hehe, nej men festa med kändisar
- Spela in en egen låt, helst med en riktig artist (måste dock redigera min röst eftersom att jag låter som en kråka)

Sen kom jag inte på något mer för tillfället, men lägger till saker allt eftersom.

//E

Hopplös & hatad av alla

Nu ska jag se på "Hopplös & hatad av alla" en film jag aldrig har lyckats se.
Om ni trycker på bilden så kommer ni till ett avsnitt som jag var med i för ett år sen.

Så skön hon är

Så här kul har jag en lördagkväll.
Men jag är för trött efter cupen för att gå ut.
Så jag sitter och kolla på massa klipp.


//E

någon som inte ska satsa på stand-up


Han var så rolig att jag glömde att skratta...eller nej jag dör ju av skratt för att han tror att han är så rolig.
Har aldrig hört torrare skämt.

Snöbollscupen?

Idag har jag kört cup hela dagen. Så slut jag är nu.
Men det gick riktigt, riktigt dåligt.
Det var verkligen poinsamt, jag skämde ut mig själv.
Sen efter gick de flesta av osss och åt på McDonalds.
Sen nu får jag se vad som händer ikväll.

(Bild lånad från Olivias blogg)

//E

sleep tight

God natt på er!
Nu måste jag sova så att jag är pigg till cupen.

September & Petter - Baksmälla

//E

ska jag skratta eller gråta?

Imorgon har jag cup, vilket ska bli sjukt roligt.
Men det är också tråkigt för det kommer vara det sista vi gör som ett helt lag.
För nästa termin så ska de som är kvar gå upp till damlaget eftersom att det är så många som har slutat så vi är inte tillräckligt många för ett helt lag.

Från Örebrocupen 2009. Blir nästan tårögd när jag tänker på alla minnen och hur roligt vi har haft.

Samma år kom vi till b-finalen och fick medalj. Under finalen fick jag också solsting satt jag knappt kunde stå men alla var jätte gulliga efter och tog hand om mig.

//E

chill dag

Idag började vi klockan nio och då så skkulle vi köra några tävlingar mellan klasserna.
Vi skulle välja den person/personer som vi tror passar bäst mmed rubriken som vi fick veta.
Så jag fick köra den med rubriken "svampigast" eller något sånt.
Men det var att man skulle hälla i sig två glasflaskor med julmust så fort som möjligt.
Efterått mådde jag så illa så jag kommer nog inte dricka julmust på hela julen.
Sen körde vi "suck annd blow" också, men det gick inte heller så bra.Men min klass var i pricip sämt på alla grenar, men det var ku l ändå.

Tagen för ca en vecka sen nnär vi hade luciatåg.

designen

Elin aka Ekva ät söt och fixar min blogg efter jul.
Så ni får stå ut tills dess.
Men jag kommer fixa några små justeringar bara.
//E

möte snart

Snart ska jag åka iväg för möte med RSF så får vi se hur det går.
En del av laget på Örebrocupen i somras

tillfällig

Jag glömde säga att bloggen snart ska fixas troligtvis.
Jag ska fråga Elin om hon kan hjälpa mig annars måste jag hitta någon annan.
Men det blir nog snart iallafall.
//E

kakan och julia

Kakan och julia är två tjejer som har gjort flera musikvideos.
De är roliga samtidigt som de är bra, det skulle kunna vara riktiga låtar som man kan gå runt och lyssna på.
Men sen sjunger de också om t.ex. champagnevaskning och att moderaterna vill göra allting privat, men den låten är sjukt bra.


om mig

Eftersom att jag har en ny blogg tänkte jag berätta lite om mig själv.
Jag heter Emma --- Dahlgren Johnson och jag fyller 15 den 7 januari.
Jag har fyra "halvsyskon", My, Lova, Alicia & Henry.
Nu går jag sista året i Broängsskolan, sen blir det gymnasium men jag har ingen aning om vilket.

Jag skulle aldrig kunna överleva utan musik, några favoritartister är Beyonce, Rihanna, Hoffmaestro, Akon & Swedish house Mafia.
De jag umgås mest med på fritiden är Louise, Emma, Linda & Lisa. Finns många fler jag skulle vilja träffa men det finns oftast inte tid.
Jag har spelat fotboll sen jag gick i 2an och jag har dansat showdans med inslag av street i två år.

Mitt fotbollslag

LPG

Något jag har hittat för alla som inte tycker om sina celluliter är LPG behandling.
Det verkar jättebra. Bland annat Freja Kjellberg använder det, ni vet hon som vann scandinaviska Top model för några år sedan.

dags att börja om, tror jag?

Så nu ska jag nog sätta igång igen,
det blev ju inte så mycket med min gamla blogg eftersom att jag inte hade någon tid.
Men nu är dansen slut och jag har nästan inga skolarbeten kvar för det är bara en skolvecka kvar.
Så vi får se hur det går med den här bloggen
//E

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0