mot skärholmen

Nu har jag precis varit hos Linda.
Det blev lite kort men mysigt.
Nu ska jag åka till Skärholmen och Emma kanske följer med.
Träningen idag var inställd av någon andledning.
Är det bara jag som blir deprimerad när man inte får träna?
Nu måste jag vänta ända till på tisdag när vi har träning igen.
Men imorgon ska jag iallafall gymma med Linda.
(Ursäkta för riktigt rörigt inlägg, ni som ens förstår vad det står)
//E

10 days challenge

Tänkte köra på en sån här jag med som alla andra bloggar.
Fast med lite egna saker och vissa som jag har tagit bort då.
Ville ju egentligen inte göra, en sån här men nu känns det bra, så har jag något att skriva om varje dag.
1- En bild på mig & 10 fakta om mig
2- En bild på mig som liten
3- Min favoritplats
4- En bild på dig förra året och en från idag
5-Mina rädslor
6-mitt favoritminne
7-Det här får mig att må bättre
8-Min första kändis-crush
9- Innehållet i min väska
10- If I had 3 wishes

Börjar på torsdag.

Me & Louise 20 minutes ago

//E

always the same

Min dag började med att jag åkte på öppet hus på IT gymnasiet.
Det verkade ganska bra, de har en egen gympasal och man får till och med en egen dator.
Inte så illa va?
Sen åkte jag kommunalt till Danderyd där de flesta i mitt lag och damlaget spelade cup.
Det var freezing cold att bara stå och se på för det var lika kallt som ute där.
Sen fick jag åka kommunalt hem igen med Elin & Maria.
(Det kommer KANSKE upp någon bild sen om jag hittar)
Men nu måste jag börja gå mot Louise vi ska se på CSI.
//E

movie time

Dagen har varit gansks jobbig i skolan men sen vae det riktigt kul att noppa mina ögonbryn.
Pärlan som jag noppade hos är grym!
Ni kan få se resultatet sen, men det tog ett tag att vänja sig faktiskt.
Resten av kvällen har ägnats åt att planera morgondagen.
Då är det först öppet hus på IT gymnasiet Södertörn,
sen ska jag åka och kollla på när damlaget och några i mitt lag spelar cup.
Take me back!

//E

I wish that I could run away to a place where I´m unknown

( Fotograf: jag. Modeller: My sisters )

stjärnfall

Jag är så lycklig så det finna bara inte.
För två dagar sen såg jag ett stjärnfall och det verkar som att det håller på att slå in.
Detta är inget som kan hände över en sekund eller en natt men jag känner att det verkligen kommer att slå in.
Men tyvärr kan jag inte säga vad det är för då kommer det inte att slå in.
Men lycklig är jag iallafall.

like a star

Idag har det ju varit skola som vanligt men vi fick sluta tidigare.
På eftermiddagen åkte jag till Tumba med Linda och fixade lite hemliga saker senare kom också  Melina.
Jag är jätte ledsen över att jag inte kan gå på träningen idag men kvällen måste spenderas med näsan i SO häftet eftersom att det är prov imorgon.
Har ingen bild idag heller men det kommer ikväll eller imorgon.

//E

I´m soo tired

Jag kom hem för några timmar sen.
Njuter verkligen av att inte ha träning men jag måste ändå erkänna att det kliar lite i benen av längtan till fotbollen.
Sjödal var iallafall riktigt fräscht, speciellt om man jämför med min skola som nog är Stockholms ofräschaste.
Med tak som läcker in, spott på golv m.m.
Så det blir kanske sam-betéende eller fritid och hälsa (vilket Nathalie försökte övertygs mig om att gå på när hon bestämt sig för den) på Sjödal.
På väg till Sjödal.

//E

Sjödal next?

Vid 6 så ska jag och Nathalie åka och kolla på Sjödalsgymnasiet.
Nathalie ville nog gå Sam-sam eller sam-beteende.
Men jag vill gå på sam-betéende och sen har jag pratat med Nisen också.
Gissa vad?
Hon vill också kanske gå på sjödal i sam betéende som jag.
Men sen är det ett problem, för jag ville jättegärna gå foto eller stylist också.
Men så smart som hon är så ska hon ta foto och stylist på valfria kurser (kommer intge ihåg vad det heter) om det finn styliost och foto där alltså.
Finns det någon av er som ska börja/går/har precis gått ut gymnasiet?
Har ni något tips, speciellt på skolor i Stockholm som är bra?
//E

träning och ögonbryn

Träningen var riktigt rolig. Lite väl flamsig kanske men ändå rolig.

Det jag älskar mest med fotbollen är att när vi har träning/match så försvinner allt annat för en stund.

Det är som att det är en egen liten värld.

Sen på vägen till bussen pratade jag och Olivia om ögonbryn och så.

Jag ska ju gå och noppa mina snart men jag är rädd att det kommer se jättefult ut efter.

Men jag har ju sparat mina ögonbryn jättelänge så det ska bli kul.

Men här är tre snygga tjejer med snygga ögonbryn. Vad tror ni att jag skulle passa i för form?


On my way

Nu ska jag precis åka till träningen som jag inte ens trodde att jag skulle på från början.
Här kommer iallafall lite bilder från skoldagen och min kamera som skickades runt genom halva skolan.

sometimes I feel, I´ve got to run away

Eftersom att jag inte har hunnit lägga in bilder från min kamera så kommer lite bilder från min b-day istället.
Snygga tjejer!
//E

SKHLM med Linda

Som rubriken säger så har dagen spenderats i Skärholmen med Linda.
Först skulle hon slinga och klippa sitt hår och det tog 2 & 30 min! Sjukt ju!
Men sen kollade vi i butiker och jag fick massa rabatt på ett nagelkit som kostade 600 men jag får den för 250.
Så den ska jag köpa nästa fredag när jag ändå är ute och åker.
Men någon bild kommer nog imorgon, då kan jag visa vad jag har köpt också.
Imorgon har jag träning och sen ska jag åka och byta en tröja jag köpte idag som det var hål i.
Sen kommer jag nog ägna kvällen åt att förbereda inför veckan och plugga.
//E

Give me summer!

Jag kollar igenom massa bilder från sommaren och leker lite med att redigera dem.
Här är några bilder från sommaren/våren 2010.
Alla bilder är från Gran Canaria eller studenter.

Love and other drugs

Nu står jag på media markt med louise och bloggar från en ipad! Vi väntar på att vår bio ska börja och vi har väntat sen halv sex? Nyss såg vi också en kille som är grymt lik Flack från CSI NY som de CSI nördar vi är ;) Vill bara säga att nusätter bloggen igån igen och nu ska jag börja blogga på riktigt!

Nya stjärntecken?

Aftonbladet har skrivit det här. Även om det är tråkigt i tidningen när det bara är typ tre dåliga kändisar som är stenbock så är jag ändå en stolt stenbock! Men nu är jag tydligen skytt?

Never been that busy

Den här veckan har varit sjuk rent ut sagt.
Nu började ju skolan igen i måndags och då fick vi direkt veta om alla prov.
Sen i tisdags gymmade jag med Linda på kvällen och det var riktigt fullt, vi fick nästan inte ens plats på löpbanden. Alla nyårslöften...
Sen i onsdags så var det träning, och igår var det fys med damlaget.
Idag är det ju fredag! Alltså sista dagen av skolveckan.
Efter skolan ska jag gymma med Linda igen och imorgon blir det att gå på bröllop.
Och på söndag är det träning igen och så ska jag hinna umgås med vänner därimellan.
Busy huh?

//E

bio bio och mer bio

Några av sakerna jag har gjort nu under lovet när jag inte har bloggat är att jag har sett på bio.
Först så såg jag & Emma "The social network" sen precis dagen efter så såg vi "easy A".
Den var verkligen någon liten impulssak eftersom att vi hade åkt ända till Kista galleria för att shoppa på ett nytt ställe.
Men så var vi jättetrötta och verkligen inte på shoppinghumör så vi kollade på bion som fanns i gallerian.
Den var faktiskt ganska bra.
//E

15!

Äntligen blir lilla jag 15 år!
Kul att min familj väckte mig kl sju också för att de skulle ge mig frukost på sängen.
Men snart ska jag gå och träna med Linda och ikväll blir det en liten tjejmiddag och bio efter det.
Men tack till alla er som har grattat mig!

inte okej

Det har inte varit bra med bloggning all sedan julen.
Men jag har varit en riktigt busy woman.
Det kommer jag nog vara resten av lovet också för imorgon är det kryssning, sen fyller jag och då blir det mddag + bio med brudarna sen fira med släkten & massa andra saker.
Men nu måste jag sova.
//E

Året mest sedda klipp på youtube

Så sjukt rolig!
Det var en våldtäcktsaman som hade brytit sig in hos en tjej och sen har de gjort en låt av hennes brors intervju.
Men allt förklaras i videon.
Det roöiga är ju att låten faktiskt är ganska bra.
Här är bara själva låten:

RSS 2.0